تبلیغات
سرباز سایبری - چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟
پنجشنبه 22 بهمن 1394  05:37 ب.ظ

فرهنگ کسب و کار خوب چیست؟


فروشگاه

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. تذکر به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر می باشند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در یک زمینه به افراد روش ‌هایی داده می‌شود که چه می بایست بکنند اما آیا بعد از روش تمام به‌بهتر ی خواهند بود؟

چرا تمام مثل عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان راهنمای را دیدند. جواب بعضی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است ولی دلیل اصلی این که تمام مثل عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

گاهی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در پروگرام روش ی شرکت کنند و تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد باید دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان ، افرادی که برای شما کار می‌کنند بیاموزید که بایستی دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

بایستی مهارت‌های ضروری را در زمینه کاریتان داشته باشید. برخی افراد هنوز نیز مهارت‌های قدیمی خود را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، استفاده می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. می بایست مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس دانشکده ‌ها این مسئله را آموزش می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. شخص ممکن است دانش مهارت کافی را نداشته باشد، ولی چنانچه انگیزه ضروری و رویکرد مثبتی داشته باشد همواره موفق است. اما یک فرد ممکن است از دانش و مهارت خوب ی برخوردار باشد ولی انگیزه ضروری را نداشته و رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت خوب نمی‌شود.
چگونه می‌توانیم مشتری‌های را نگه داریم؟

اگر از هر مجموعه ی پرسیده شود که خدمات زیاد خوب ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات زیاد بهتر ی ارائه می‌دهیم. اما زیاد ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات خوب چیست؟

اگر کالاها را به مشتریان، درست و سر زمان و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما باید همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه باید را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل را برای مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌تنها اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند روی صندلی کنار راننده دسته گل یا بسته شکلات به‌عنوان جایزه قرار داده‌اند.

بایستی بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید خدمات نگهداری از مشتریان یک تمایز خوب ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما اگر بتوانید خدماتی کم نظیر ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت مراقبت مشتریان

دوروش هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که نرخ ‌بر است. تمام کارها و خدماتی که جهت شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب هدیه مانند یک اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. جهت مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند جویای احوالش می‌شود. در اینجا زمان ی که دندانپزشک برای این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


چرا مشتریان خود را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به کمپانی دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به دلیل بی فرق ی کارکنان بوده

زیاد از افرادبه ویژه ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما می بایست کسب و کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
تعرفه بدست آوردن یک مشتری ۶ مساوی هزینه نگهداری یک مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، چنانچه شما با کارکنانتان بهتر رفتار بکنید آن‌ها هم با مشتریان بهتر رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، زیاد خیلی مهم است. از اسم افراد وقتی که می‌خواهید صدایشان بکنید استفاده بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- اصرار بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان و اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر فقط نیست.

۵- همواره بگویید خیلی ممنون، خیلی متشکرم از اینکه ما را گزینش کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید چنانچه نتوانستید کار مشتری را در وقت گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
What causes pain in the back of the heel?
پنجشنبه 23 شهریور 1396 07:00 ق.ظ
Very nice post. I simply stumbled upon your weblog and
wished to mention that I've really enjoyed surfing around your blog posts.

After all I'll be subscribing to your rss feed and I'm hoping you
write again very soon!
isadorayouse.hatenablog.com
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 04:29 ب.ظ
We're a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our
community. Your site provided us with helpful information to work on. You have done an impressive activity and our entire neighborhood shall be grateful to you.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 12:38 ق.ظ
Hello, i feel that i noticed you visited
my website thus i came to go back the desire?.I'm attempting to to find things to improve my
website!I guess its ok to use a few of your ideas!!
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 12:41 ق.ظ
Excellent goods from you, man. I've remember your stuff previous to and you're
just too magnificent. I really like what you have acquired here, certainly like what you are saying
and the way in which through which you say it. You make it entertaining and you still take care of to stay it wise.
I can not wait to read far more from you.
This is really a wonderful site.
manicure
دوشنبه 14 فروردین 1396 10:23 ب.ظ
Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was
curious about your situation; we have created some nice methods and we are looking to trade strategies with others,
please shoot me an e-mail if interested.
گروه پروانه
پنجشنبه 22 بهمن 1394 05:42 ب.ظ
با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ
گروه پروانه برای افزایش بازدید وبلاگ شما اقدام به ارسال پیام به وبلاگها میکند.
اگر میخواید بازدید وبلاگتون افزایش پیدا کنه به ما سری بزنید.
موفق باشید!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

متن موسیقی چقدر شبیه ته از علی عبدالمالکی..........چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395

انواع متن علمی..........سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

خاصیتهای مضرات گیاه چوبک..........دوشنبه 27 اردیبهشت 1395

چگونه موزیک بسازیم؟..........یکشنبه 19 اردیبهشت 1395

چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟..........پنجشنبه 22 بهمن 1394

بهترین کلیدهای میانبر کیبورد که معمولا از آنها استفاده نمی‌کنیم!..........دوشنبه 14 دی 1394

بیوگرافی ساسی مانکن..........شنبه 13 تیر 1394

چگونه مقاله ترجمه کنیم؟..........پنجشنبه 11 تیر 1394

جدیدترین نرم افزار ها برای گوشی های android..........چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394

آیا خرابی دندان و لثه روی قلب تاثیر بد می گذارند؟ ..........شنبه 22 فروردین 1394

اولیویا وایلد ستاره گیاهخوار هالیوودی ..........یکشنبه 16 فروردین 1394

مهسا کامیابی در نوروز به کجا سفر کرد؟ تصاویر ..........سه شنبه 11 فروردین 1394

تجاوز وحشیانه جنسی به دختری سربرید شده عکس ..........دوشنبه 10 فروردین 1394

عکس های دیدنی نقاشی های مفهومی ترس کودکان ..........دوشنبه 10 فروردین 1394

نکات مهم انتخاب آنتی ویروس مناسب برای کامپیوتر شما ..........دوشنبه 10 فروردین 1394

همه پستها